راه های ارتباط باما
  • دفتر مرکزی تهران:
    02147620436
  • ارتباط مستقیم با مدیرعامل:
  • نظرات و پیشنهادات:
    02147620436 داخلی 6
    02147620436 داخلی 6
  • فکس:
    02147620436 داخلی 7
    02147620436 داخلی 7
  • دفتر مرکزی مازندران نوشهر:
    01152058826
  • معاون اجرایی مدیر عامل:
    09113957851 مهندس علی جمشیدی
    09113957851 مهندس علی جمشیدی
  • بخش فروش در نوشهر:
    09125000436

جهت هرگونه نارضایتی از سیستم پاسخگویی با این شماره تماس بگیرید: 09358983352 09358983352

براي بازديد از ويلا ها و پروژه ها به پايين سايت مراجعه شود.

آلاچیق در ویلای شمال

یکی از جذابیت های ویلای شمال، فضای سبز ویلا می باشد که آن را به مکانی دلنشین برای لذت بردن از طبیعت تبدیل می کند. در طراحی فضای سبز از عناصر زیادی می توان استفاده نمود که یکی از این عناصر آلاچیق می باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند بتوانید در فضایی سرپوشیده از طبیعت استفاده کنید. امروزه بیشتر ویلاهایی که ساخته می شوند، در فضای سبز خود از آلاچیق نیز بهره می گیرند و شما هنگام مشاهده ی آگهی خرید ویلا در کلاآباد و خرید ویلا در متل قو می توانید آلاچیق را به عنوان یکی از امکانات ویلا مشاهده کنید.

 

آلاچیق دارای سبک های متنوعی است که عبارتند از سنتی، مدرن، پرگولا ، زندگی و قابل حمل . در ادامه به تشریح هر کدام از این موارد می پردازیم.
آلاچیق سنتی: این نوع آلاچیق دارای شکل هندسی منظم و چوبی است . از سقف های شیروانی برای این نوع آلاچیق استفاده می شود که جنس آن از چوب، سفال، نی ، الیاف طبیعی یا سازه های معماری است.
آلاچیق مدرن: دارای ساختاری مکعبی، منحنی یا هندسی غیر منظم است که از جنس فلز می باشد و سقف آن معمولا مسطح است.
آلاچیق پرگولا: ویژگی این نوع آلاچیق سقف نیمه باز آن است و از گیاهان بالارونده برای پوشانده شدن سقف استفاده می شود که به مروز زمان سقف به صورت طبیعی با این گیاهان پوشیده می شود.
آلاچیق زندگی: این نوع آلاچیق دارای مبلمان راحتی و فضای نشیمن و آشپزخانه ی محدود و رختکن است که با ترکیب استخر و آبنما فضای زیبایی را به وجود می آورد.

 

آلاچیق قابل حمل: این نوع آلاچیق دارای سازه ای جمع شونده، انعطاف پذیر و سبک هستند که این امکان را فراهم می کنند که بتوان آلاچیق را جا به جا کرد. سقف آلاچیق قابل حمل، از جنس پارچه های سبک نایلونی است که مقاومت خوبی در برابر بارش دارند.
جنس بدنه ی آلاچیق از چوب یا آهن است. برای آنکه بدنه ی آلاچیق در اثر رطوبت از بین نرود برای آلاچیق آهنی از رنگ های اپوکسی یا رنگ پوشش دریایی و برای آلاچیق هایی چوبی از چوب ترمو استفاده می شود.
سقف آلاچیق دارای انواع مختلفی است که با توجه به شرایط و اقلیم از انواع مختلف سقف می توان استفاده نمود. انواع مختلف سقف در ادامه بیان خواهد شد.
سقف های پوشالی: این نوع سقف با استفاده از پوشال های گیاهی که با چارچوب های چوبی ترکیب می شوند ساخته می شود. سقف های پوشالی که با ساقه های برنج ساخته می شوند را به کرات می توان در مناطق شمالی مشاهده کرد.

 

سقف های گیاهی: سقف های گیاهی با کمک رشد گیاهان رونده به مرور زمان شکل می گیرد و عبور نور از میان فضاهایی که گیاه رشد نکرده، زیبایی خاصی به این نوع از سقف ها می بخشد.
سقف های چوبی مشبک: در ساخت این نوع سقف از چوب های مشبک استفاده می شود. این سقف ها نیز نور را از میان خود عبور می دهند که منظره ی زیبایی را به وجود می آورد.
برای دیوارهای آلاچیق نیز می توان از دیوارهای پارچه ای که نور را کمی از خود عبور می دهند و نیم سایه ایجاد می کنند استفاده کرد. دیوارهای حصیری نیز یکی دیگر از انواع مختلف دیوارهای به کار گرفته شده در آلاچیق می باشد.
برای روشنایی آلاچیق علاوه بر استفاده از چراغ های روشنایی ، می توانید از نورپردازی برای زیباتر شدن آلاچیق استفاده کنید.
آلاچیق را می توان یکی از بخش های جذاب در فضای سبز ویلا دانست که طرفداران زیادی دارد. اگر اقدام به خرید ویلا در شمال کرده اید ولی ویلای شما آلاچیق ندارد، می توانید به راحتی هر کدام از انواع آلاچیق را در محوطه ی سبز خود اجرا کنید و از فضای سبز ویلا لذت ببرید.

برچسب ها :
لیست فایلها
مشاهده کامل