راه های ارتباط باما
  • دفتر مرکزی تهران:
    02147620436
  • ارتباط مستقیم با مدیرعامل:
  • نظرات و پیشنهادات:
    02147620436 داخلی 6
    02147620436 داخلی 6
  • فکس:
    02147620436 داخلی 7
    02147620436 داخلی 7
  • دفتر مرکزی مازندران نوشهر:
    01152058826
  • معاون اجرایی مدیر عامل:
    09113957851 مهندس علی جمشیدی
    09113957851 مهندس علی جمشیدی
  • بخش فروش در نوشهر:
    09125000436

جهت هرگونه نارضایتی از سیستم پاسخگویی با این شماره تماس بگیرید: 09358983352 09358983352

براي بازديد از ويلا ها و پروژه ها به پايين سايت مراجعه شود.

طراحی باغ ویلا متراژ پایین

طراحی باغ ویلا متراژ پایین

ویلا به خانه‌ای گفته می‌شود که از چهار طرف به بیرون نما دارد و محدود به ساختمان‌های دیگر نیست. ویلاها معمولا در حومه شهر و مناطق خوش آب و هوای کشور ساخته می‌شوند و اکثر اوقات استفاده تفریحی دارند. البته ویلاها تنها در این مناطق ساخته نمی‌شوند بلکه حتی بعضی اوقات بنا به خواست کارفرما و یا قوانین شهرداری یک منطقه، در داخل مناطق شهری طراحی ویلا انجام و اجرا می‌شود.

دلیل گسترش طراحی ویلا در ایران

با پیشرفت تکنولوژی و رشد سریع زندگی صنعتی، جدایی افراد از محیط بکر و آرام طبیعت کم و بیش منجر به گسترش آشفتگی، افسردگی و خستگی روحی در جامعه شده است. علاوه بر آن افزایش جمعیت متمرکز شهری و وجود آلودگی‌های زیست محیطی، ناخودآگاه ایده‌ی داشتن باغ، باغچه و یا ویلایی خارج از محدوده­ شهری و در منطقه­‌ای خوش آب وهوا را در ذهن پررنگ‌تر می‌کند. محیطی برای بهبود کیفیت زندگی و تسکین روحی شهروندان.

مراحل طراحی ویلا

برای طراحی و ساخت ویلا و به طور کلی پروژه‌ی معماری، باید مراحلی را به بهترین نحو پشت سر گذاشت:

۱- انتخاب سایت:

انتخاب سایت بر اساس خواسته‌ها و علایق کارفرما و صد البته با توجه به بودجه‌ی تعیین شده صورت میگیرد. و در ادامه بررسی موقعیت و شرایط سایت انتخابی، مانند محدوده زمین، جهت وزش باد، زاویه تابش خورشید، آب و هوای منطقه، ویو از سایت به بیرون و از بیرون به سایت، همسایگی‌های اطراف و قوانین ساخت و ساز حاکم بر منطقه قدم اول طراحی ویلا می‌باشد.

۲- شناخت

مواردی مانند سبک مورد نظر کارفرما، تعداد طبقات، تعداد و ابعاد اتاق‌، فضاهای مورد نیاز و به طور کلی خواسته‌های کارفرما اولویت بعدی در طراحی می‌باشد. بنابراین سوالاتی است که هر طراح معماری قبل از شروع پروژه باید پاسخ آن‌ها را بداند. مانند:
– استفاده کنندگان از فضا چه کسانی هستند و چه بازه‌ی سنی دارند؟
– خواستار طراحی چه فضاهای ویژه‌ای هستند؟
– ویلای مورد نظر محلی برای سکونت دائمی است یا مکانی برای گذراندن تعطیلات؟
و هر سوال مرتبط دیگری..

سبک‌ طراحی ویلا:

سبک‌های زیادی برای طراحی وجود دارد، مانند طراحی ویلا مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک، معماری ایرانی، سبک معاصر و … . انتخاب سبک به شخصیت، علاقه و سلیقه‌ی کارفرما بستگی دارد. گاهی اوقات کارفرما اسم سبک مورد نظر خود را نمی‌داند، این وظیفه‌ی معمار است که با علم و دانش خود و با توجه به توصیفات کارفرما سبک مورد نظر را تشخیص دهد.

۳- بررسی نمونه های اجرا شده

بررسی نمونه های اجرا شده (خارجی و داخلی) یکی از اصول و مراحل طراحی ویلا می‌باشد.

۴- شروع طراحی ویلا

(فاز یک): فاز یک، شامل طراحی پلان، برش(مقطع)، نما، سازه، طراحی داخلی و دکوراسیون ( در صورت تقاضای کارفرما) و طراحی محوطه باغ و لنداسکیپ می‌باشد. طراحی هم‌زمان و هماهنگی بین تمامی قسمت‌های معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی از نکات مهم طراحی ویلا می‌باشد. یک طرح بی‌نقص برای اینکه به ثمر برسد به یک کار تیمی متمرکز نیازمند است.
مهم ترین عامل در طراحی یک ویلا، طراحی پلان آن است، زیرا هماهنگی میان فرم و پلان از یک سو و همچنین توجه به عوامل اقلیمی، نور و … در کنار کاربردی بودن فضاها و جلوگیری از ایجاد فضاهای پرت این مرحله را به یکی از مراحل اصلی طراحی تبدیل کرده است. هماهنگی میان طرح، توجه به خواسته‌های کارفرما و سبک ویلا از یک سمت، و از سوی دیگر توجه به سازه و تاسیسات در حین طراحی و … تاکید بر اهمیت این مرحله در طراحی و ساخت ویلا دارد.
همچنین در این خصوص توجه به مباحث مختلف مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرداری هر منطقه در طول طراحی لازمه به‌دست آوردن یک ویلای لوکس و بی نقص است.
طراحی نما: اهمیت مطالعه اقلیمی پیش از شروع روند طراحی اینجا مشخص می‌شود، چراکه با توجه به آن انتخاب متریال مناسب برای تکمیل نهایی فرم ویلا باعث ایجاد نمایی بی نقص و زیبا برای ویلای مورد نظر شما می‌گردد.

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا و دکوراسیون نیز مقوله‌ای جدا از طراحی سایر قسمت‌ها نیست. توجه به سبک ویلا و هماهنگی طراحی داخلی با فرم و نمای ویلا از اهمیت بسیاری برخوردار است. وجود جزئیات خاص، توجه به استفاده از تکنولوژی روز و اسمارت دیزاین‌ها می‌تواند ویلا را زیباتر و مجلل‌تر نمایش دهد.

طراحی محوطه باغ ویلا و یا محوطه سازی ویلا

طراحی محوطه باغ فقط ایجاد فضای سبز نیست. هر ویلایی و با هر متراژی، نیازمند به طراحی محوطه‌ای خاص و منحصر به فرد است. برای طراحی محوطه باغ می‌توان از المان‌هایی نظیر استخر، آلاچیق، آبنما، برکه و … استفاده کرد و با کمک این المان‌ها فضاهایی لوکس و در عین حال کاربردی ایجاد کرد.

۵- ارائه نقشه‌های فاز دو:

نقشه‌های فاز یک ساختمان دقت و اطلاعات لازم برای اجرای ساختمان را ندارند.  برای مثال در آن نوع فونداسیون‌ها، ابعاد دقیق ستون‌ها، مسیر لوله‌ها، جنس دیوارها ،جنس و جزئیات درها و پنجره‌ها، مصالح کف سازی، محل استقرار لامپ‌ها و … مشخص نشده است. از این رو برای اجرای هر ساختمان یا ویلا با بهره گرفتن از نقشه‌های طراحی شده فاز یک، نقشه‌های اجرایی (فاز دو) آن را تهیه می‌ نمایند. نقشه‌های فاز دو ساختمان شامل نقشه‌های معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی است.

انواع سبک ها در طراحی ویلا

• ویلا کلاسیک

•ویلا مدرن

•ویلا تلفیقی

نکات مهم و قابل توجه که باید در طراحی ویلا رعایت شود?

  • تناسب بین فضاهای خارجی و دکوراسیون داخلی ویلا.
  • پیوستگی و هماهنگی در استفاده از رنگهای مورد استفاده در ویلا.
  • هماهنگی و همخوانی نمای ویلا در طراحی آن با مواردی چون مصالح و متریال ها، مدل های متنوع درب و پنجره و دیگر اجزای تشکیل دهنده ویلا به جهت زیبایی و جذابیت بیشتر.
  • استفاده بهینه و حداکثری از المانهای موجود در ساخت ویلا (فضای سبز، پارکینگ، فضای باغ، محوطه ویلا، استخر، آبنما، آلاچیق) که نقش بسیار مهمی در کل طراحی محوطه ویلا و زیبایی و راحتی ویلا خواهد داشت.
  • توپوگرافی، عوارض زمین، درختان و گیاهان شاخص، دسترسی ها، حدود زمین، عقب نشینی ها، ساختمان های همسایگی، بادهای غالب، قوانین و مقررات محدود کننده حاکم بر ساخت و ساز در منطقه، مشخص کردن زاویه تابش نور خورشید.
  • آشنایی با زمین و ترسیم نقشه آن در محوطه سازی ویلا
  • وجود یک نقشه خوب و کارا می تواند راهنمایی مناسب در مسیر طراحی و اجرای محوطه ویلا باشد. حدود زمین، ساختمان، درختان، گل ها و گیاهان، معابر، طراحی فضا های خارجی و المانهای موجود در آن مانند آبنما، آلاچیق، تاب یا ننوی آویخته، میز غذاخوری، معبرها، شناسایی مسیر رسیدن به خانه، مکان یابی مناظر و دیدهای مناسب و زیبا، تعیین مسیر وزش باد همگی از مواردی می باشد که می بایست در ترسیم نقشه و طراحی ویلا مورد توجه قرار گیرد.

اصول طراحی ویلای مدرن

روندی که در طراحی ویلای مدرن باید پیش رو قرار گیرد ابتدا طراحی فرم کلی ساختمان یا همان طراحی حجم می باشد . در طراحی ویلای مدرن فرم ها عموما مکعبی و ترکیبی از پیوستن احجام در یکدیگر است.
طراح با استفاده از سطوح قائم و افقی و همچنین پر و خالی کردن آنها به فرم مورد نظر خود می رسد ، این فرمها به دلیل داشتن زوایای 90 درجه بیشترین فضا را در چیدمان به طراح می دهد.
فرم کلی ساختمان نسبت به برنامه فیزیکی و دیاگرام های افقی و عمودی تحت تاثیر قرار می گیرد ، بطور مثال اگر در برنامه فیزیکی ، طراحی ویلا مدرن دوبلکس در دستور کار باشد ، فرم های کلی و خط شکست آسمان متفاوت می باشد و حجم ساختمان پویاتر و جذاب تر می شود.
بعد از شکل گیری حجم کلی ویلا مدرن بخش های دیگر طراحی شروع می شود که هرکدام دارای محوریت خاص خود هستند.

خرید ویلا روف گاردن نوشهر

خرید ویلا روف گاردن نوشهر

حرف آخر

گروه معماری سازه گستر شمال با تجربه فراوان در طراحی و ساخت ویلا  به صورت تخصصی (یک طبقه، ویلای دوبلکس، تریپلکس، ویلای کوچک، ویلای مدرن، ویلای کلاسیک و ویلا با معماری ایرانی) به شما کمک می‌کند تا رویای ویلای مورد علاقه‌ی خود را به واقعیت تبدیل کنید.

لیست فایلها
مشاهده کامل