راه های ارتباط باما
  • دفتر مرکزی تهران:
    02147620436
  • ارتباط مستقیم با مدیرعامل:
  • نظرات و پیشنهادات:
    02147620436 داخلی 6
    02147620436 داخلی 6
  • فکس:
    02147620436 داخلی 7
    02147620436 داخلی 7
  • دفتر مرکزی مازندران نوشهر:
    01152058826
  • معاون اجرایی مدیر عامل:
    09113957851 مهندس علی جمشیدی
    09113957851 مهندس علی جمشیدی
  • بخش فروش در نوشهر:
    09125000436

جهت هرگونه نارضایتی از سیستم پاسخگویی با این شماره تماس بگیرید: 09358983352 09358983352

براي بازديد از ويلا ها و پروژه ها به پايين سايت مراجعه شود.

طراحی غرفه نمایشگاه

طراحی غرفه نمایشگاه

غرفه سازی نمایشگاهی,ساخت غرفه,غرفه آرایی,غرفه سازی,غرفه آرایی نمایشگاهی,طراحی غرفه

طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی، اهمیت زیادی برای اغلب شرکت کنندگان نمایشگاه ها دارد زیرا در رسیدن به اهداف تعیین شده برای حضور و موفقیت هر شرکت در نمایشگاه بسیار موثر است. از آنجا که غرفه هر شرکت از رکن های اصلی و اساسی حضور و از عوامل موثر و مهم در موفقیت هر نمایشگاه است، در این دوره آموزش طراحی غرفه های نمایشگاهی به مراحل چگونگی طراحی و غرفه آرائی در نمایشگاه ها بصورت جامع پرداخته می شود.

طراحی غرفه

طراحی غرفه نمایشگاهی اهمیت ویژه ای در جذب مخاطبان در نمایشگاه  و استفاده بهینه از فضاهای غرفه دارد ؛ به علت محدود بودن فضای نمایشگاه و هزینه بالای اجاره غرفه نمایشگاهی و تبلیغات پیرامون غرفه ،طراحی غرفه از اهمیت بالایی جهت نیل به اهداف غرفه داران برخوردار است .طراح غرفه باید توجه داشته باشد که تمامی نیاز های غرفه داران را به صورت کامل درک نماید و اطلاعات بدست آمده را به بهترین نحو ممکن در طراحی غرفه پیاده سازی نماید.چرا که طراحی اصولی غرفه در جذب مخاطبان در نمایشگاه تاثیر گذار میباشد.برخی از دلایل توجه غرفه سازان به طراحی غرفه، نمایش هویت سازمانی غرفه دار در طراحی غرفه از نظر فرم طراحی غرفه ، رنگ بندی سازمانی ، طراحی لایت باکس،نمایش لوگو شرکت و فضای نمایش محصولات میباشد.

در طراحی غرفه باید به نکات فراوانی توجه شود به همین علت طراح غرفه باید از سواد بصری بالا و تجربه فراوانی برخوردار باشد ، چرا که رسیدن به طرح مناسب از نظر فرم کلی غرفه ، تناسبات رنگی ، چیدمان وسایل ، تقسیم بندی فضا های غرفه ،و گرافیک غرفه و ادغام این موارد با نیاز های غرفه داران از نظر نمایش نوع محصولات و خدمات ،تعداد محصولات غرفه داران ،ضوابط نمایشگاهی ،محدودیت فضای برگذاری سالن و… تجربه فراوانی میطلبد .

شرکت ایده طراحان کندو به عنوان شرکت غرفه سازی نمایشگاهی و طراحی غرفه با دارا بودن تجربه و سابقه درخشان و همکاری با شرکتهای معتبر و دارا بودن کادر طراحی غرفه و کادر مجرب غرفه سازی ، غرفه داران محترم را در برگذاری نمایشگاه های مختلف یاری مینماید .

چگونه یک غرفه ایده آل طراحی نمایید؟

دکوراسیون غرفه می بایست دارای فرم زیبا و عملکرد مناسب باشد و بهره برداری را برای بازدید کنندگان وکارکنان غرفه آسان و در عین حال جذاب نماید. به این منظور نکات ذیل را

مورد توجه قرار دهید:

1- آرایش غرفه به گونه ای باشدکه توجه مردم را تنها به کالای ارائه شده معطوف سازد.

2- سعی شود از هر کالایی،حتی المقدور یک نمونه را به نمایش درآورید.

3- سعی نمایید نمایش محصول خود را از طریق فیلم و اسلاید ارایه نمایید (در صورت عدم وجود محصول یا عدم مجوز برای نمایش زنده ماشین آلات) تا بازدید کننده کیفیت کار و محصول شما را از نزدیک مشاهده کند.

4- سعی شود از رنگ های زیبا و طرح های جذاب، در تهیه عکس، جداول و نمودارهای که در معرض دید بازدید کننده قرار میگیرند، استفاده گردد.

5- سعی شود در نمایش بعضی از کالاها از ویترین مناسب و زیبا استفاده گرددتوجه داشته باشید برخی از کالاها نیازی به قفسه و ویترین ندارند.

6- از شلوغ کردن غرفه بپرهیزید و برای استفاده بهتر از فضا و مکان از به کاربردن استند و ویترین و… اضافی اجتناب کنید.

7- استفاده مطلوب و مناسب از دیوار ها و پانل های غرفه، موجب صرفه جویی در هزینه و وقت می شود.

8- از چیدمان صندلی اضافه که موجب شلوغی غرفه و نشستن بی مورد کارکنان غرفه می شود، اجتناب نمایید.

9-برای طراحی غرفه، زیبایی خوب است و غرفه را جذاب می نماید، اما، به این نکته دقت نمایید که غرفه آرایی، ساخت و تجهیز غرفه، باید در حداقل زمان صورت گیرد.

10- چیدمان کالاهای نمایشی، گلدانهای تزئینی ،فلاور باکس، میز و صندلی و لوازم غرفه به روشهای مناسب انجام شود. سعی شود نمای هر بخش با بخش دیگر متفاوت به نظر آید.

11- در صورت امکان سعی شود فضا برای نگهداری کارتن خالی، کالاهای اضافی، غذاخوری،‌ استراحت کارکنان و…. در غرفه درنظر گرفته شود.

در ساخت غرفه در فضای باز و در فصول مختلف علاوه بر رعایت موارد بالا، به ایستایی و مقاومت غرفه در برابر عوامل جوی،گرد و غبار و سرمایش و گرمایش و…. غرفـه دقت کافی به عمل آید.
 
تفاوت های طراحی صنعتی و نگاه نجاری به ساخت غرفه نمایشگاهی؟
این مقاله را حتما بخوانید، این اشتباه بسیار رایج می باشد که شاید شما هم درگیر آن شده باشید.
کار طراحی غرفه نمایشگاه را به یک تیم یا شرکت طراح صنعتی بسپارید نه یک شرکت نجار غرفه ساز!
1- در یک تحقیق که یک تیم کارشناسی 4 نفره طراح و سازنده غرفه انجام داده بودند دریافتند که در هر سال حداقل 30 نمایشگاه فقط در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر میگردد و بیش از  1000 شرکت کننده دارد و در مجموع  از این تعداد شاید 10 نمونه غرفه سازی دارای طرح جدید ، طرح غرفه خلاقانه و بدیع و متناسب محصول یا خدمات خریدار بوده است! چرا؟
یعنی 1000 غرفه (حداقل 100 غرفه سازی و 200 غرفه آرایی و 700 غرفه ساده بدون ساخت).
10 طرح جدید مشتری پسند !!!؟؟

علت اصلی، مدل رایج و عرف غرفه سازی است:

در حالت رایج شما برای سفارش غرفه با سی شرکت نجار غرفه موجود در تهران تماس می گیرید
و در خواست اشتباه طرح رایگان را دارید و بین آنها یکی را انتخاب می کنید!
کجای طرح رایگان غرفه ایراد دارد؟ طرح مجانی غرفه سازی که خوب است؟؟
شرکتهای غرفه ساز(نجار) دارای آرشیو های خارجی و داخلی متعددی هستند که این پکیج های تری دی مکس طرح های پایه ای دارد.
بعد از تماس هر شرکت کننده در نمایشگاه، عکس و نام و جایگیری را تغییر داده و تحویل شما می دهند.
بر عکس تیم های طراح صنعتی که با اشراف علمی به وزن و بار اضافی روی اشیاء، تسلط به اصول زیبایی شناختی معماری، ایده پردازی جدید، طراحی استند محصول خاص و… می توانند
غرفه ای جذاب و بی همتا برایتان طراحی کنند
2- طراحی صنعتی غرفه نمایشگاهی:
طراح صنعتی غرفه وظیفه دارد مسلط به علم ساخت مدل، متریال و نور پردازی حرفه ای باشد.
طراح صنعتی غرفه نمایشگاه برای محصول شما با توجه به روش نمایش، اندازه و شرایط آن یک استند محصول سه بعدی حرفه ای و کم نظیر طراحی میکند.
حتی می تواند استند محصول سه بعدی را طراحی صنعتی کند که قابل حمل و پرتابل باشد یا شرایط ایستایی منحصر به فردی داشته باشد
طراحی صنعتی غرفه مبتنی بر ایده جدید است یعنی استفاده از سر در جدید، قوس و اسپیرال و کروهای جذاب در غرفه سازی و…
3- ضعف شرکتهای نجار غرفه ساز برای درک ضعف این شرکتها به تحقیق نا محسوسی که بین 5 شرکت پر تبلیغ از این دست پرداختیم بسنده می کنیم:

عدم داشتن طراح زبده صنعتی:

طراح زبده کسی است که نگاه صنعتی به طرح داشته باشد ایده دهنده باشد نه اینکه کپی کننده ، طراح خوب مسلط به یکی از نرم افزارهای سه بعدی ساز مثل مایا یا تری دی مکس با خروجی نور 90% مشابه واقعیت است.
یعنی نور پردازی در تری دی مکس را با موتور های نور وی-ری یا منتال ری یا فرای رندر یا فاینال رندر می شناسد و نور محیط قبل از خروجی سه بعدی را جوری طراحی می کند که شما و مدیران نا آشنای صنعت بتوانند تا 90% مشابه واقعیت غرفه نمایشگاه خود را قبل از ساخت ببینند.
دیدن نماهای غرفه و جایگیری دقیق و اندازه دقیق مهندسی سازه در نماهای مختلف به مدیران کمک می کند تا برای مهندسی فروش و سیاست های فروش و جذب مشتری برنامه ریزی دقیق کنند!
4- چه طور نجاری غرفه  با یک  تیم  و طراحی غرفه با شرکت  دیگری باشد؟
ناهماهنگی – افزایش هزینه؟
نه، مدل درست کار این بود که شما ابتدا تمام بایدها را به یک شرکت طراح صنعتی انتقال و پس از قرارداد طراحی غرفه، طرح نهایی را تحویل بگیرید در صورت امکان خروجی اتوکد طرح غرفه از حداقل سه نما با اندازه ها را از شرکت طراح صنعتی بگیرید غرفه سازی را به مناقصه محدود بگذارید در نتیجه شرکت های نجار غرفه ساز متوجه تسلط شما و میزان خواسته شما می شوند و در نهایت مجبورند طرحی با سلیقه شما بسازند و با قیمت مناسب نه طرح خودشان و قیمت غرفه سازی گزاف،  پس شما برنده هستید!
5- اگر همه ی کار را به یک تیم نجار غرفه ساز بدهم چه میشود؟
غرفه ساز ها بین خودشان مثلی دارند که اگر غرفه ای 100 تا 200 درصد سود ندهد بی ارزش است!
بله، غالبا سود یک غرفه 100 متر مربع کف، با هزینه ساخت غرفه برای هر متر 1.000.000 ریال حدود 20.000.000  ریال  است.
سود یک غرفه سازی 100 متر با هزینه ساخت غرفه 1.500.000در هر متر در حدود ریال50.000.000 ریال و به اصطلاح غرفه سازان نجار که می گویند غرفه عالی زیر متری 200.000تومان نیست برای غرفه سازی 100 متری می شود 20 میلیون با سود 7 میلیون تومان،  برای با انصاف هاشون بقیه که جای خود داره که با متری دویست هزار تومان همه چیز رو اجاره دادند!
6- عرف قیمت طراحی غرفه نمایشگاه چقدر است؟

طراحی صنعتی با ایده جدید در ایران:

برای هر متر مربع خروجی سه بعدی با کیفیت  بیش از 70 درصد  شبیه واقعیت در رندر سه بعدی  3d render و 5 عکس از  نماهای
مختلف غرفه:
هر متر کف حداقل 8.000 تومان،  و برای طراحی بسیار خلاقانه صنعتی و جدید برای هر متر کف 15.000 تومان است
توجه: گول شرکتهای نجار غرفه ساز را نخورید چرا که اینها چند باری با چند طراح خوب کار کرده اند و حالا با کپی چند بسته سی دی طرح خارجی و قاطی کردن کارهای خارجی با طراح ارزان قیمت خودشان دارند کاسبی می کنند!
هر کار را به کاردانش بسپارید اگر کمی هزینه کنید می توانید غرفه خوبی داشته باشید و از فروش و اعتبارتان ده برابر
هزینه طراحی صنعتی غرفه را کسب کنید غرفه خوب اسکیل و اندازه شرکت شماست؟ این طور نیست؟
طراحی صنعتی Industrial Design در حوزه غرفه سازی Exhibition Designحرف های زیادی
برای گفتن دارد اما اگر شرکتها و سازمانها به طمع طرح رایگان به دام نجارها نیفتند!
مـزیت های برگـزاری نمایشگاه
هر نمایشگاهی که برگزار می شود اهداف خاصی را دنبال می کند اما هدف کلی نمایشگاهها معرفی محصولات و ارائه خدمات جدید برای جذب مشتریان، شناخت و اصلاح کانال های توزیع و ارتباط با آن هاست هدف اصلی در هر شرکت در هر نمایشگاه داخلی و خارجی، ‌در کوتاه مدت و دراز مدت،‌ افزایش فروش تولیدات یا خدمات است و برگزار کنندگان نمایشگاه علاوه بر کسب منافع و رسیدن به اهداف خود می بایست بستر لازم را برای موارد فوق آماده نمایند. اما علاوه بر موارد مذکور، برگزاری یک نمایشگاه موفق و اصولی دارای مزایای زیادی برای گروه های مختلف
است که می توان با اهم آنها به شرح ذیل اشاره نمود.

1- رونق اقتصادی


2- آشنایی با فناوری های جدید


3- اشتغالزایی موثر


4- جلب سرمایه گذاری


5- گسترش همکاریهای اقتصادی ،‌اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی


6- تبادل اطلاعات ،‌دستاوردها و تحقیقات کاربردی و زمینه های فنی – تولیدی و تجاری


7- شناخت رقبا و ایجاد رقابت سالم


8- سنجش بازار مصرف کالا و استفاده از فرصت ها برای بهینه سازی


9- انجام بازارسنجی برای توزیع و فروش کالا در داخل و خارج از طریق نمایندگی های معتبر‌موقعیت مکانی در موفقیت نمایشگاهی یک فاکتور صفر است!!

به عقیده یک محقق بین موقعیت غرفه شما و موفقیت در نمایشگاه مطلقا رابطه‌ای وجود ندارد و آنچه را که یک موقعیت بد تصور می‌کنید در واقع یک دیدگاه بد است موسسه Exhibit Survey اولین تحقیق کمی را در خصوص اثر موقعیت غرفه روی موفقیت نمایشگاهی انجام داده است. در این تحقیق 327 غرفه در McCormick Place و 208 غرفه در Houston Astrodome مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه‌گیری آنها چنین بود: ‌بین موقعیت یک غرفه در جلو، سمت راست، چپ یا مرکز سالن و  غرفه‌داری که بیشترین ترافیک را دارد و کسی که بیش از همه به خاطر می‌ماند، هیچ همبستگی آماری وجود ندارد.
در یک تحقیق دیگر که به همراهی موسسه  تحقیقاتی Business Markets صورت گرفت، نتایج مشابهی به دست آمد؛ (‌موقعیت مکانی در موفقیت نمایشگاهی یک فاکتور صفر است)
اما در CEDIA EXPO نمایشگاه سیستم‌های ارتباطی‌، شبکه و اتوماسیون خانگی-غرفه‌ کلین (Klein) کمی دور از دیگران بود. دقیق‌تر، این غرفه دو‌طبقه زیر طبقه اصلی و دور از دسترس دیگران قرار داشت، به گفته وی :فروشندگان یکی پس از دیگری می‌گفتند که پیدا کردن غرفه شما بسیار مشکل  بود.
وی برای حل این مشکل بسیار تلاش کرد. او می‌گوید: ‌قبل از نمایشگاه از مدیریت ‌نمایشگاه خواستیم تا جای ما را تغییر دهد، ‌اما آنها موافقت نکردند. در زمان نمایشگاه، از آنها خواستیم تا علامت بزرگ‌تری در طبقه اصلی قرار دهند، ‌باز هم قبول نکردند. کلین تعداد مراجعه‌کنندگان را 40 درصد زیر حد مورد انتظار تخمین می‌زند. تجربه او نشان می‌دهد که یافته Exhibition Survey  چیزی به عنوان مکان نامناسب غرفه وجود ندارد قاعده‌ای نیست که روی سنگ حک شده باشد.
نمونه‌ای مانند کلین می‌تواند بارها و بارها رخ دهد و رخ  می‌دهد. اما در این دیدگاه نوعی چالش وجود دارد.
اگر غرفه‌داران به این باور برسند که غرفه آنها در مکان بدی قرار دارد، همه تحقیقات و آمارهای جهان نمی‌توانند تفاوتی ایجاد کنند. اگر نمایشگاه بد پیش برود، مکان ملامت می‌شود. اگر نمایشگاه خوب اجرا شود، آنگاه مکان دیگر بهتر بود.
حقیقت این است، فاکتورهایی که نمایشگاهی را موفق می‌کنند تبلیغات پیش از نمایشگاه، تبلیغات در زمان نمایشگاه،تکنیک‌های جلب توجه همان فاکتورهایی هستند که تحت کنترل شما می‌باشند تا موقعیت واقعا بد غرفه را مدیریت کنید.
اگر واقعا مشکلی وجود ندارد اما اینطور تصور می‌کنید‌، راهی برای مدیریت آن در اختیار دارید.

خلاصه کلام‌، ‌اگر زیر پلکان و دور چشم همگان مانده‌اید‌ و می‌خواهید مردم شما را پیدا کنند،12 نکته تایید‌شده وجود دارد.
– مدیر واحد نمایشگاهی خود را گوش به زنگ فرصت‌ها نگه دارید‌: او بهترین هم‌پیمان شما در جنگ بهسازی موقعیت بد غرفه است. این فرد می‌تواند در ثبت ضربان فضاهای نمایشگاهی باارزش باشد، چه مطلع‌شدن از کناره‌گیری یک رقیب از نمایشگاه و خالی‌شدن فضای آنها باشد‌ و چه تغییر مکان غرفه‌داران دیگر.
– ابزار تبلیغاتی پیش از نمایشگاه را به ابزار جهت‌یابی تبدیل کنید: از آنجا که قبل از شروع نمایشگاه موقعیت غرفه خود را می‌دانید، یک نقشه گرافیکی طراحی کنید که مسیر غرفه شما را مشخص می‌کند.

یک برچسب طنزگونه به آن اضافه کنید که «‌شاید در پشت سالن باشیم اما در خط مقدم هستیم یا ‌ما را به سختی می‌توان یافت اما ارزش‌اش را داریم، ‌اگر می‌توانید ما را پیدا کنید. یک نقشه دزدان دریایی بسازید ، نشانه‌ها و سر‌نخ‌هایی در آن قرار دهید که برای رسیدن به غرفه شما مسیریابی کنند.

– با برگزار‌کننده قهر نکنید‌: برگزار‌کننده نمایشگاه، مانند مدیر واحد نمایشگاهی شما، می‌تواند به نوعی در این راه کمک کند. بسیاری از نمایشگاه‌ها روزنامه یا نوعی نشریه دارند. توجه داشته باشید که نام شما را در آن وارد کنند. به این طریق بدون اینکه مجبور باشید از منابع خود استفاده کنید، به حداکثر بازدیدکننده دست خواهید یافت.
-قرار ملاقات‌هایی را تعیین کنید و راهنمایی‌های لازم را انجام دهید: تعیین قرار ملاقات با مشتریان همیشه یک اولویت است اما هنگامی که خریداران مجبور می‌شوند برای رسیدن به غرفه‌ شما ‌مسیر مشخصی را طی کنند در سطح جدیدی از اهمیت قرار می‌گیرد. به این علت است که  باید از  پرسنل فروش خود بخواهید تا به همه مشتریان احتمالی تلفن کنند. مشروح مشخصات موقعیت غرفه را با آنها در میان بگذارید، همچنین هر مزیتی را که این مکان دارد؛ مثلا شاید در کنار رستوران واقع شده باشد که به این ترتیب می‌توانید هنگام صرف ناهار یا قهوه ملاقات آسوده‌ای داشته باشید.
5- مشتریان را با نامه بمباران کنید‌: اینجاست که می‌توانید قدرت پیغام‌های فوری وب را به کار گیرید.

اگر قبلا آدرس پست الکترونیکی (ای‌میل) مشتریان و خریداران احتمالی خود را داشته باشید، فرصت خوبی در اختیارتان است. قبل و در زمان برگزاری نمایشگاه آنها را با ای‌میل بمباران کنید. زیرا وقتی در سفر هستند همیشه ای‌میل‌های خود را بررسی می‌کنند. در این نامه مسیر دقیق غرفه خود،‌ شماره ‌آن، جایزه‌ها‌ و شاید انگیزه‌های زمانی را روشن کنید. مثلا به آنها یادآوری کنید که نایب رئیس فقط بین

10 صبح تا 2 بعدازظهر روز سه‌شنبه حضور خواهد داشت، ‌یا فقط در روز چهارشنبه جایزه سفر مجانی داده می‌شود. اگر قابلیت‌های HTML داشته باشید،‌ حتی در این نامه‌ها می‌توانید نقشه الکترونیکی رسم کنید.
-نگویید؛ نشان دهید: برای ارسال پیام خود از ساک دستی استفاده کنید. مردم ساک‌هایی را که در نمایشگاه توزیع می‌شوند دوست دارند و باخود به هر کجا می‌برند. قبل از نمایشگاه چنین ساک‌هایی را تهیه کنید و نقشه‌ای روی سمت بیرونی آن چاپ کنید که چگونگی رسیدن به غرفه شما را نشان می‌دهد‌. این ساک‌ها را بین مشتریان احتمالی خود توزیع کنید. اگر امکان داشته باشد آنها را کنار در ورودی نمایشگاه توزیع کنید.

طراحی باغچه حیاط

طراحی ویلا حرفه ای

مقاله ای در مورد ویلا

لیست فایلها
مشاهده کامل